Opfordring

Kom ud af busken og skriv nogle kommentarer - fornuftige, humoristiske eller oplysende indlæg modtages gerne!

søndag den 12. januar 2014

Så er det da derfor!

Pludselig giver det mening at de arbejdsløse skal piskes rundt i menings og hjerneløsløs aktivering: Nu ved vi da i det mindste hvem der går ind for det - og hvorfor.
Hvad der jo nok ikke er nogen hemmelighed for mine skarpsindige læsere, så er det ikke alle som er lige begejstret for deres job og det ville vel egentlig også være lidt mærkelig. De fleste af os har da haft dage på jobbet, hvor vi godt kunne tænke os at foretage os noget ganske andet, men derfra og så til at kaste op over sin hverdag, der er alligevel et stykke.
Arbejdsglæde er da noget ganske fundamentalt i livet - at kunne glæde sig over at gøre en kvalitativ indsats med det man nu engang kan byde ind med - og ikke mindst at blive værdsat for det, om ikke andet med et rimeligt beløb - burde være en menneskeret, stolthed ved at udføre sit håndværk osv.
Søgning på "arbejdsglæde" giver 230.000 hits, med et væld af højt betalte kurser for at lære dig kunsten, at glæde sig over sit virke - og dermed sin dagligdag.
Sådan er så den del af virkeligheden tilsyneladende ikke helt.
Så kan jeg til min store fornøjelse konstatere at jeg her til morgen har fået en åbenbaring af de lidt større, idet jeg tilsyneladende på magisk vis har opdaget et helt nyt begreb. Jeg prøvede straks at Google det - ganske rigtigt det eksisterede ikke. Heller ikke i samfundsdebatten har man hørt det - og når nu jeg har fået tid til at tænke nærmere over det, foruroliger det mig faktisk lidt. Jeg tænker over om verden er moden til at blive præsenteret for det, om ikke alle de stakkels mennesker der bliver berørt af det, blot bliver mere ulykkelige.
Nogle gange må man her i livet handle uanset konsekvenser, vel vidende at det også kommer til at gøre ondt - så min beslutning er endelig - I får det sgu!
En opfordring til alle kommunerne om at udbyde kurser i denne disciplin, - det ville da give lidt mening istedet for de allerede etablerede tåbeligheder - for statistisk set ( I er jo bare SÅ glade for statistik) må der da vist her være et voldsomt stort, udækket behov!


Ingen kommentarer: